Canon Kullanıcıları için Geniş Açı Lens İncelemeleri

Arkadaşlar merhaba hepinize. Tak-gez ve makro lens incelemelerimiz ve tavsiyelerimizin ardından şimdi geniş açı lensler hakkında inceleme yaptık. Kısa odak uzunluğuna sahip, konuyu daha geniş bir görüş açısı ile algılayan objektif türüdür ( Wide angle lens). 16-20mm ve 20-35mm?lik odak uzunluğu olan bu objektifler çok geniş açı ve geniş açı olarak adlandırılır. Tecrübeli ellerde olağanüstü fotoğraflar verebilen bu objektifler, yanlış kullanıldığında deformasyonlara neden olurlar. İnsan yüzleri, yakın çekimlerde deformasyona uğrar, fotoğrafın köşesine geldiklerinde uzarlar. Genel kullanım alanları olarak geniş açı lensler; doğa fotoğrafları, iç mekan ve dış mekan, sokak fotoğrafçılığı gibi alanlarda kullanılmaktadır. Geniş açılı lenslerle çekim yaparken çekilen konunun tam kenara alınmamasına dikkat edilmesi gerekir. Kırpmak isterseniz fotoğrafı bu şekilde çektikten sonra daha rahat kırpma işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Konuyu tam kenara alırsanız konuda bükülmeler olacaktır ve bozulmalara yol açacaktır. Çoğu kişi bundan şikayetçidir ama bundan şikâyetçi olmayanlar da vardır. Geniş açı lens seçimi yaparken göz önüne alınması gereken en büyük faktör makinemizin fullframe ve ya crop faktörüdür. Örnek verecek olursak Canon EOS 5D Mark II kullanıyorsak ve lensimizde Canon EF 16-35mm f/2.8 L USM ise bu bize ultra geniş açı sağlayacaktır ama makinemiz Canon EOS 550D gibi 1.6x faktörü varsa bu lens 25,6mm gibi bir açı sağlar. Bu da istenilen genişliği elde etmemize engel olur. 17mm de çekilmiş örnek bir fotoğraf:

Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM Lens

Bu lens  crop faktörlü makine kullanıcılarının çok tercih ettiği ve tavsiye ettiği bir lenstir.  En geniş açıda 16mmlik bir görüş sağlamaktadır. Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 lensi  Sigma 10-20mm, Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM ve Canon EF 16-35mm f/2.8 L USM lensleri arasında en az bükülmeye sahip olan lenstir.  10mm ‘de verdiği bükülme Photoshop yardımıyla kolayca düzeltilebiliyor. Lens 17mm ‘den sonra bükülme yapmamaktadır. En fazla kararmayı en açık diyaframda yapıyor. Diyafram kısıldıkça kenar kararması azalıyor. USM motora sahip olduğu için lens hızlı ve sessiz bir şekilde odaklamayı sağlıyor. Renkler ve keskinlik konusunda ise rakibi olan Sigma 10-20 den daha iyi. 24 cm minimum odaklama noktasına sahip olması bir avantaj.

Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM Lens çekilmiş fotoğraflar

   

Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM Lens

Bu lens piyasadaki diğer L serisi lenslere göre fiyatının daha ucuz olması  ve diğer geniş açı lenslerden bir adım önde olmasından dolayı Canon ?un en çok satan lensi olma özelliğine sahiptir. Bu lens L olan en hafif (475gram) ve en ufak L (83.5mm x 96.8mm) lensidir. Lens Full Frame sensörlerde kullanıldığında ultra geniş açı sağlamaktadır. 1.6x crop makinelere takıldığında geniş açı olarak nitelendiriliyor. Ultrasonic Motor sayesinde odaklaması hızlı ve sessizdir.  L serisinin genel özelliği olan kötü hava şartlarına uyum sağlaması bu lenste de karşımıza çıkıyor. Kenarlara doğru gidildikçe karşımıza bütün geniş açılarda çıkan keskinlik azalma sorunu bu lenste de karşımıza çıkıyor. Manzara çekimleri için ideal değerler f/8 ve f/11 dir. Geniş açıların başka sorunu bükülmeler bu lenste de mevcuttur. Fakat bu bükülmeleri hissedebilmek için bu lensi Full Frame bir body?de kullanmanız gerekmektedir. Renk ve kontrast oranları çok başarılıdır. Ama Full Frame body sahipleri 17mm f/4?de köşe kararmaları hissedeceklerdir. f/8?de kullanınca bu kararmaların önüne geçebilirsiniz. Standart kalınlıkta bir UV filtre çok az bir miktarda kenar kararması oluşturacaktır. Bu lensin Canon EF 16-35mm f/2.8 L USM den farkı fiyatı ve  Canon EF 16-35mm f/2.8 ‘nin (2kat daha fazla ışık alması) olmasıdır. Bu lens 1.6x croplu bodylerde 27-64mm ?ye denk gelecektir. Kit lensinizle hemen hemen aynı açıyı elde edersiniz fakat kit lensinden kat kat daha iyidir. Kit lensten vazgeçip bu lensi almak yerine fiyat açısından uygun olan TAMRON 17-50 mm F/2.8 VC ?i öneririz.

Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM Lens ile çekilmiş fotoğraflar

  

Canon EF 16-35mm f/2.8 L II USM

Ultra geniş açı bir lens olması ve  f/2.8 diyafram performansı Canon?un L serisindeki en önemli lensdir. Canon EF 16-35mm f/2.8 L profesyonellerin ve ciddi amatör kullanıcıların vazgeçemediği bir lens oldu. Her L lensteki gibi bu lensinde dış yapısı ve optik kalitesi en üst seviyede tutulmuş. Canon EF 16-35mm f/2.8 L II USM 88.5mm x 111.6mm boyutlarında ve 640 gram ağırlığındadır. Boyutu ve ağırlığı çok kullanışlı bir lenstir. Ele oturuşu da gayet başarılıdır. Canon?un USM motoru gerçekten kusursuz; hızlı, sessiz ve doğru netleme yapıyor. Canon EF 16-35mm f/2.8 L II USM lens en son otomatik odaklama algoritmasıyla donatılmıştır. Ayrıca bu lenste full time manuel odaklama yapabilmekte mümkündür. Fotoğraflarda kenarlara doğru gelindikçe keskinlik azalması her ultra geniş açı lenste olduğu gibi bu lenste de mevcuttur. Full Frame kullanıcıları bu lensi 16mm f/2.8 de kullanırken oluşacak  olan kenar kararmalarına şimdiden hazırlıklı olsunlar. Bu kararmalar çok fazla olmamakla birlikte, ufak bir Photoshop işlemiyle ortadan kaldırılabilecek seviyededir. Bu lensin üretimi ile beraber  yeni tasarımı yapmanın amacı ise lensin yüksek kontrast seviyelerini ve renkleri olabildiğince gerçeğe yakın alabilmesini sağlamaktı. Lensin birinci ve ikinci versiyonlarına baktığımızdaki aradaki en büyük farklın 77mm filtre çapının lensin ikinci versiyonunda 82mm ye kadar büyümesidir. Filtre çapı büyüdükçe lensin içine giren ışık miktarı da o derece artıyor. Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM Lens ile karşılaştırmak gerekirse ortada aşırı büyük bir fark bulunmamaktadır. Bu iki lens arasındaki en büyük fark diyafram farkıdır. Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM Lense göre daha az kenarda karama yapmaktadır  Özellikle Full Frame kullanıcıları bu iki lens arasındaki kenar kararması farkını daha iyi anlayacaklardır. Bu iki lens karşılaştırıldığında Canon EF 16-35mm f/2.8 L II USM fotoğrafın ortasında kesinlikle daha keskin sonuçlar veriyor. Buna bütün diyaframlar dahil.24mm?ye kadar Canon EF 16-35mm f/2.8 L II USM  keskinlik olarak Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM fark atıyor fakat 35mm?ye gelindiğinde ortada fark kalmıyor.

Canon EF 16-35mm f/2.8 L II USM ile çekilmiş fotoğraflar

SIGMA 10-20 mm F/4-5.6 EX DC HSM Lens

Sigma ?nın ?Excellence? ? Mükemmel olarak tabir ettiği sınıfa ait lensler için kullanılan kısaltmadır. Canon L serisinin olduğu gibi, Sigma?nın en üst optik ve gövde kalitesindeki objektifleridir. Gövdenin görünüşü ve üzerindeki EX logosu ile ayırt edilebilirler. Hem 35mm SLR hem de DSLR makinelerde kullanabilen, bunun yanında sensörden ışık yansımalarını önlemek için ekstra optik kaplamaya sahip olmasıyla DSLR ?ler için optimize edilmiş objektiflerdir. ?Hypersonic Motor? teriminin kısaltmasıdır. Canon?un USM, Nikon AF-S, Konica Minolta SSM sistemlerine benzer olarak daha hızlı ve sessiz fokus yapma imkanı sağlar. Bu lens bükülme sevenler için ideal bir lenstir. Bükülme oranı Canon 10-22 ye göre çok fazladır . 10 ve 14 MM’lerde bükülmeler gayet bariz bir şekilde görülmektedir. Kenar kararmaları f/5.6 ve altına inildiğinde artıyor. F/8 üzerine kullanılması gerekir. Lenste keskinlik durumu azdır ama Photoshop yardımı ile bu sorun ortadan kalkabilir. Diğer geniş açılara göre ağır bir lenstir.

SIGMA 10-20 mm F/4-5.6 EX DC HSM Lens ile çekilmiş fotoğraflar

  

Tokina 11-16 F/2.8 AT-X 116 PRO DX Lens

Tokina 11-16 F/2.8 su anda crop sensörlü gövdeler için en açık diyaframlı ultra geniş açılı objektiftir. 15-16mm de kenarlarda hafif kararma yapıyor. AT-X: Bu Tokina’nin profesyonel serisine verdiği isim (Advanced Technology – Extra). Malzeme ve isçilik kalitesinin Canon L lensler kadar iyi olduğunu söyleyeniyor.  116: 11mm-16mm arası zoom lens olduğunu gösteriyor. IF: Internal Focus. Burada netleme objektifin içinde yapıldığı için objektifin boyu değişmediği anlamını taşıyor. PRO: Tokina lenslerde “PRO” görürseniz bilin ki otomatik netlemeden manuel netlemeye geçişi netleme halkasını kendinize doğru çekerek yapmalısınız. DX: Yalnız croplu sensörler için yapıldığını gösteriyor. En yakın netleme mesafesi  30cm ‘dir. Otomatik netleme hızı yeterli olucak derecede hızlı ve sessizdir. Keskinlik ve renkler oldukça başarılıdır. F/2.8 diyaframa sahip olduğu için göze hoş gelen bokehler sağlamaktadır.

Tokina 11-16 F/2.8 AT-X 116 PRO DX Lens ile çekilmiş fotoğraflar

  

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir